• +420 739 036 622
  • aperta@aperta.cz
    logologologologo
    MENUMENU
    • Služby
          • Vzdělávání

            Posilování dovedností – růst profesionality
            Kurzy zaměřené na vnitřní změnu a transformaci
            Speciální komplexní programy
            Zajímavosti a inspirativní přednášky

            Poradenství

            Transformace organizace
            Analýza firemní kultury
            Assessment/development centrum
            Metody agilního řízení
            Hodnocení výkonu zaměstnanců
            Hodnocení spokojenosti zaměstnanců
            Metoda 360°
            Psychodiagnostika

            Teambuilding

            Týmová rezonance
            V jiném příběhu
            Nová energie
            Osobní poklady

            Koučink

            Individuální koučink
            Krátkodobý intervenční koučink
            Týmový koučink
            Dlouhodobý rozvojový koučink

            Pevná vůle

            Pevná vůle
    • Služby - nastavit ve STATIC BLOCKS
      • Vzdělávání
        • Posilování dovedností - Růst profesionality
        • Kurzy zaměřené na vnitřní změnu a transformaci
        • Speciální komplexní programy
        • Zajímavosti a inspirativní přednášky
      • Poradenství
        • Transformace organizace, restrukturalizace výkonu
        • Analýza firemní kultury
        • Assessment/development centrum
        • Audit motivačních nástrojů
        • Hodnocení výkonu zaměstnanců
        • Hodnocení spokojenosti zaměstnanců
        • Metoda 360°
        • Psychodiagnostika
      • Teambuilding
        • Týmová rezonance
        • V jiném příběhu
        • Nová energie
        • Osobní poklady
      • Koučink
        • Individuální koučink
        • Krátkodobý intervenční koučink
        • Týmový koučink
        • Dlouhodobý rozvojový koučink
      • Otevřené kurzy
        • JARO 2020
        • LÉTO 2020
        • PODZIM 2020
    • Reference
    • O nás
    • Blog
    • Aktuality
    • Kontakt
    MENU

    Malá slova, velký dopad

    V dnešní uspěchané době, kdy se zdá, že každý je zaneprázdněn a stresován, může být snadné zapomenout na to, jak moc mohou malá slova ovlivnit naše pracovní prostředí. Tři jednoduché výrazy – „děkuji“, „všiml jsem si“ a „prosím“ – mají moc proměnit týmovou kulturu a udělat z pracoviště mnohem šťastnější místo. Pojďme se podívat na to, jak jejich vědomé používání může pozitivně ovlivnit atmosféru v týmu.

    „Děkuji“: Tajemství uznání

    Když se někdo ve vašem týmu či okolí opravdu snaží, nezapomeňte mu říci „děkuji“. Ocenění nemusí být vždy velkolepé, občas stačí jednoduché slovo. Když říkáte „děkuji“, dáváte najevo, že si vážíte úsilí druhých a že jejich práce má význam. Vytváříte tím atmosféru, kde se lidé cítí motivováni a spokojeni. Nikdo se přece nechce cítit jako stín. „Děkuji za úžasnou prezentaci!“ nebo „Děkuji, že jsi mi pomohl s tím projektem!“ Je to jako rozdělovat bonbóny – každý se cítí dobře a pozitivní vibrační energie se šíří. A pamatujte, že „děkuji“ neplatí jen za velké úspěchy. Ocenění
    i drobných gest dává najevo, že si jich vážíte.

    „Všiml jsem si“: Vytváření sounáležitosti

    Toto kouzelné spojení je klíčem k tomu, aby se lidé cítili skutečně viděni a uznáváni. Když někomu řeknete: „Všiml jsem si, jak moc ses snažil s tím projektem,“ dáváte najevo, že sledujete jejich úsilí
    a oceňujete jejich práci. Tento pocit sounáležitosti a uznání posiluje týmového ducha a zlepšuje spolupráci. Kdo by nechtěl být v týmu, kde si lidé navzájem váží a podporují se?

    „Prosím“: Zázrak slušnosti

    Slovo „prosím“ v sobě ukrývá supersílu slušnosti a je to skvělý základ každé žádosti. Potřebujete od kolegy, aby udělal něco navíc? Zkuste zvolit přístup „prosím, můžeš mi s tím pomoci? Místo toho, abyste prostě řekli kolegům, co mají dělat, zkuste použít „prosím“. Tímto způsobem ukážete, že si jejich pomoci vážíte. Může to znít jako drobnost, ale věřte, že „prosím“ má magickou moc. Je to jako špetka soli – zdánlivě malá věc, ale její absence může mít zásadní vliv na výslednou chuť.

    Malá slova jako „děkuji“, „všiml jsem si“ a „prosím“,  mají obrovský dopad na atmosféru v týmu. Není to jen o tom, co říkáte, ale jak se cítíte. Když vědomě zapojujete tyto výrazy do každodenní komunikace, měníte nejen svou interakci s kolegy, ale
    i celkové pracovní prostředí. Vytvářejte kulturu, kde se lidé cítí uznáváni a motivováni, a sledujte, jak se váš tým mění na šťastnější místo. A pamatujte, štěstí je nakažlivé – začněte malými slovy a sledujte, jak se šíří!

    Eliška Špotová Kahudová
    koučka, lektorka a konzultantka v Aperta, s.r.o
    Tvořivost je kombinací disciplíny a dětského ducha.
    Sdílet

    Další příspěvky

    lektor
    14. října 2025

    Ze zákulisí školení


    Číst dále
    osobnost
    4. září 2025

    Osobnost jako diamant k vybrušování


    Číst dále
    1. srpna 2025

    Chceš být spokojenější a úspěšnější? Zkvalitni svoje rozhodování!!!


    Číst dále

    Aperta, s.r.o.

    Lužická 1157/30 Liberec 1, 460 01
    aperta@aperta.cz
    +420 739 036 622

    Aperta newsletter

    Pokud vás informace na našem webu zaujaly, můžete se jednoduše zaregistrovat k jejich odběru emailem.





      • Ochrana osobních údajů
      • Předvolby souboru cookies
      2025 © All Rights Reserved Aperta, s.r.o. | tvorba webu SEMTIX.cz
        Používáme cookies! 🍪

        Aby náš web fungoval správně a byl pro vás co nejlepší, používáme cookies. Některé jsou nezbytné pro základní funkce, jiné nám pomáhají zlepšit váš zážitek (třeba tím, že si pamatují vaše nastavení nebo nám dávají anonymní statistiky o návštěvnosti).

        Můžete si vybrat, které typy cookies nám dovolíte používat:

        Funkční Vždy aktivní
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Předvolby
        Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
        Statistiky
        Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
        Marketing
        Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
        Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
        Nastavení preferencí
        {title} {title} {title}