Od 2. 1. do 22. 1. 2021 běžela akce VÝZVA 21. Tedy 21 dní.
Rozhodli jsme se „jednadvacítku“ využít ke zlepšení našich životů a vstoupili jsme do malého experimentu: Otestujeme, jak pevnou máme vůli a ověříme, jak je to s teorií 21 dní* u nás samotných.
Jak to celé dopadlo a co jsme objevili? Tak například:
Drobnější, splnitelnější počáteční závazek vede k dobrému pocitu ze sebe sama a zvyšuje chuť přidávat „dobrovolné“ položky.
Návyk si za 21 dní vytvořili všichni účastníci, jejichž výzva byla zaměřena na duševní činnost (výuka jazyků, čtení).
Trénink pevné vůle přináší dobrý pocit ze sebe sama a zvyšuje chuť být aktivní v osobním i pracovním životě.
* Pravidlo 21 dní pro vytvoření návyku: Poprvé s ním přišel v roce 1960 plastický chirurg Maxwell Maltz ve své knize Psychokybernetika a vystavěl je na je faktu, že jeho pacientům trvalo průměrně 21 dní, než si po transplantaci zvykli na svoji novou tvář. V následných studiích a výzkumech bylo pravidlo 21 dní pro ukotvení nového návyku či odstranění zlozvyku vyvráceno a v současnosti se věda přiklání spíše k průměrně 66 dnům (individuálně 18-254 dní), které potřebujeme, abychom s něčím začali nebo naopak skoncovali a začlenili nový návyk do našeho běžného života.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.