• +420 739 036 622
  • aperta@aperta.cz
    logologologologo
    MENUMENU
    • Služby
          • Vzdělávání

            Posilování dovedností – růst profesionality
            Kurzy zaměřené na vnitřní změnu a transformaci
            Speciální komplexní programy
            Zajímavosti a inspirativní přednášky

            Poradenství

            Transformace organizace
            Analýza firemní kultury
            Assessment/development centrum
            Metody agilního řízení
            Hodnocení výkonu zaměstnanců
            Hodnocení spokojenosti zaměstnanců
            Metoda 360°
            Psychodiagnostika

            Teambuilding

            Týmová rezonance
            V jiném příběhu
            Nová energie
            Osobní poklady

            Koučink

            Individuální koučink
            Krátkodobý intervenční koučink
            Týmový koučink
            Dlouhodobý rozvojový koučink

            Pevná vůle

            Pevná vůle
    • Služby - nastavit ve STATIC BLOCKS
      • Vzdělávání
        • Posilování dovedností - Růst profesionality
        • Kurzy zaměřené na vnitřní změnu a transformaci
        • Speciální komplexní programy
        • Zajímavosti a inspirativní přednášky
      • Poradenství
        • Transformace organizace, restrukturalizace výkonu
        • Analýza firemní kultury
        • Assessment/development centrum
        • Audit motivačních nástrojů
        • Hodnocení výkonu zaměstnanců
        • Hodnocení spokojenosti zaměstnanců
        • Metoda 360°
        • Psychodiagnostika
      • Teambuilding
        • Týmová rezonance
        • V jiném příběhu
        • Nová energie
        • Osobní poklady
      • Koučink
        • Individuální koučink
        • Krátkodobý intervenční koučink
        • Týmový koučink
        • Dlouhodobý rozvojový koučink
      • Otevřené kurzy
        • JARO 2020
        • LÉTO 2020
        • PODZIM 2020
    • Reference
    • O nás
    • Blog
    • Aktuality
    • Kontakt
    MENU

    Humor jako indikátor firemní či týmové kultury

    Zaměstnání je místo, kde trávíme většinu našeho času, a proto není divu, že atmosféra a vztahy, které tam panují jsou pro nás často velmi důležité. Jedním z nejzřejmějších projevů toho, jaká atmosféra na pracovišti panuje, je humor. Ten může být skvělým způsobem, jak podpořit pozitivní atmosféru a zlepšit týmovou. Avšak špatně pojatý humor může být signálem, že se pod povrchem všeho toho smíchu něco děje. Lze podle něj indikovat překvapivě mnoho věcí.

    Například můžete však potkat pracoviště, kde je humor na denním pořádku, avšak něco na něm tak nějak nesedí. Pozorný návštěvník si pak může všimnout, jaká témata a jak jsou prezentována. Pokud se například často naráží na problémy firmy, může to poukazovat na dlouhodobou frustraci či napětí. Když je tématem vzájemné zesměšňování, či rádoby vtipné vulgarismy, mohou tým ovlivňovat neřešené konflikty. Mezi opravdovým humorem a snahou nepřímo vyjádřit zlost či jiné emoce je zásadní rozdíl, který ale ne vždy hned vidíme.

    Lze říci, že většina pracovišť nějaký styl humoru má, ať už více čí méně osobitý. Jsou však i taková místa, na kterých vtip a milé hašteření prostě nepotkáte. To samo o sobě naznačuje, že se buď jedná o velmi formální prostředí, nebo že se lidé prostě bojí nějaký vtip udělat. Ani jedna z variant není zrovna nejlepší. Přeci jen, organizace, které povzbuzují používání humoru jako mechanismu pro zvládání stresu a budování týmového ducha, často prokazují lepší schopnost adaptace a odolnosti vůči změnám. Humor pomáhá uvolňovat napětí a vytváří prostředí, kde se zaměstnanci cítí pohodlněji při sdílení nápadů a řešení problémů.

    Jak je to v tomto směru u vás? Sledujte, čemu se smějete, zda to je opravdu k smíchu. A v případě, že to není zrovna ideální, nebojte se hledat cestu ke kvalitnímu, společnému humoru. I když změna není lehká, podpoříte tím nejen sebe, ale i svůj pracovní tým.

    Tomáš Drahoňovský
    lektor a konzultant v Aperta, s.r.o

    Můžeme být jen sami sebou, protože všichni ostatní už jsou obsazení.

    Sdílet

    Další příspěvky

    lektor
    14. října 2025

    Ze zákulisí školení


    Číst dále
    osobnost
    4. září 2025

    Osobnost jako diamant k vybrušování


    Číst dále
    1. srpna 2025

    Chceš být spokojenější a úspěšnější? Zkvalitni svoje rozhodování!!!


    Číst dále

    Aperta, s.r.o.

    Lužická 1157/30 Liberec 1, 460 01
    aperta@aperta.cz
    +420 739 036 622

    Aperta newsletter

    Pokud vás informace na našem webu zaujaly, můžete se jednoduše zaregistrovat k jejich odběru emailem.





      • Ochrana osobních údajů
      • Předvolby souboru cookies
      2025 © All Rights Reserved Aperta, s.r.o. | tvorba webu SEMTIX.cz
        Používáme cookies! 🍪

        Aby náš web fungoval správně a byl pro vás co nejlepší, používáme cookies. Některé jsou nezbytné pro základní funkce, jiné nám pomáhají zlepšit váš zážitek (třeba tím, že si pamatují vaše nastavení nebo nám dávají anonymní statistiky o návštěvnosti).

        Můžete si vybrat, které typy cookies nám dovolíte používat:

        Funkční Vždy aktivní
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Předvolby
        Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
        Statistiky
        Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
        Marketing
        Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
        Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
        Nastavení preferencí
        {title} {title} {title}